Je možné maškrtiť vápnik?

Je možné maškrtiť vápnik?

Tlačové správy · 3 min. čítania

22.01.2015

Čo znižuje vstrebávanie vápnika?

  • Potraviny s vysokým obsahom tzv. oxalátov: špenát, rebarbora, mandle, čokoláda, kakao, otruby – jesť najmenej 2 hodiny po požití potravy bohatej na vápnik.
     
  • Podobne aj potraviny s vysokým obsahom fytátov: strukoviny, pšeničné otruby.
     
  • Potraviny s vysokým obsahom bielkovín a soli (podporujú zvýšené vylučovanie vápnika obličkami). Jedlá sa odporúča dochucovať bylinkami, ktoré sú bohatým zdrojom vápnika: bazalka, petržlenová vňať, kôpor, majorán, tymian.
     
  • Vysoký obsah prijímaných tukov (dokáže „vyviazať“ vápnik v čreve, a ten sa potom vylúči stolicou), nesmie však ísť o diétu úplne bez tuku, lebo by sa nevstrebával vitamín D.
     
  • Alkohol znižuje vstrebávanie vápnika z potravy, podporuje tvorbu látok, ktoré ničia vitamín D (pohár vína, jedno pivo sa toleruje).
     
  • Pitie kávy (viac ako 3 šálky sú rizikové) a sladených kofeínových nápojov (kofeín spôsobuje zvýšené vylučovanie vápnika močom).

    Čo znižuje vstrebávanie vápnika?

    • Potraviny s vysokým obsahom tzv. oxalátov: špenát, rebarbora, mandle, čokoláda, kakao, otruby – jesť najmenej 2 hodiny po požití potravy bohatej na vápnik.
       
    • Podobne aj potraviny s vysokým obsahom fytátov: strukoviny, pšeničné otruby.
       
    • Potraviny s vysokým obsahom bielkovín a soli (podporujú zvýšené vylučovanie vápnika obličkami). Jedlá sa odporúča dochucovať bylinkami, ktoré sú bohatým zdrojom vápnika: bazalka, petržlenová vňať, kôpor, majorán, tymian.
       
    • Vysoký obsah prijímaných tukov (dokáže „vyviazať“ vápnik v čreve, a ten sa potom vylúči stolicou), nesmie však ísť o diétu úplne bez tuku, lebo by sa nevstrebával vitamín D.
       
    • Alkohol znižuje vstrebávanie vápnika z potravy, podporuje tvorbu látok, ktoré ničia vitamín D (pohár vína, jedno pivo sa toleruje).
       
    • Pitie kávy (viac ako 3 šálky sú rizikové) a sladených kofeínových nápojov (kofeín spôsobuje zvýšené vylučovanie vápnika močom).

 

V Proenzi Lady CalciCube možno spojiť príjemné s užitočným.V Proenzi Lady CalciCube možno spojiť príjemné s užitočným.

Zatiaľ čo sto gramov mliečnej čokolády obsahuje približne 250 mg vápnika, v Proenzi Lady CalciCube s príchuťou čokolády je ho dvojnásobok. Ide skutočne o revolučnú formu žuvacích tabliet lahodnej chuti, ktoré nielenže obsahujú vápnik v novej, inovatívnej forme, ale aj vitamín D nevyhnutný pre vstrebávanie tohto minerálu avitamín K, ktorý takisto prispieva k mineralizácii kostí.

Prečo LadyCalciCube?

Pretože sú to, nanešťastie, práve ,,ladies“, ktoré najmä od určitého veku trpiaodvápňovaním kostí a ochorením známym ako osteoporóza.

Dôvodom je, že ženy majú krehkejšiu kostru, celkovo menej kostnej hmoty a proti nim takisto hrá úbytok hormónov, najmä po poslednej menštruácii. Pokles hladiny ženského pohlavného hormónu estrogénu urýchľuje stratu kostnej hmoty predovšetkým prvých 3 až 7 rokov po prechode. Podľa štatistiky jedna z 2 – 3 žien vo veku nad 50 rokov utrpí zlomeninu následkom zrednutia kostí.

Proenzi Lady CalciCube - vápnik

Medzi rizikové faktory rednutia kostí patrí zánik menštruácie pred 45. rokom veku, výskytosteoporózy alebo zlomenín v rodine, ochorenia tráviaceho ústrojenstva spojené s poruchou vstrebávania vápnika či vitamínu D, chronické zápalové ochorenia ako reumatoidná artritída, nádorové choroby, anorexia, cukrovka závislá od inzulínu, choroby štítnej žľazy, obličiek, pečene…
Je ich dosť a všetky môžu nástup osteoporózy urýchliť. Spozornieť treba aj pri znížení telesnej výšky oproti výške v mladosti!

O možnom nadmernom preriedení kostí rozhodujú dve základné veci: množstvo kostnej hmoty, s akým človek vstupuje do dospelosti a „nahonobil“ si správnou výživou a dostatkom pohybu. A následne rýchlosť, akou sa kostná hmota odbúrava. Akýsi rovnovážny stav medzi tvorbou a odbúravaním kostí sa prirodzene narúša s postupujúcim vekom, približne od 45. roku u ženy a po šesťdesiatke u muža. Úbytok kostí je ročne 1 – 3 percentá. 

Základnou podmienkou prevencie je správna výživa a dostatok pohybu. Najmä dostatočný prívod vápnika (1 000-1 200 mg) ako hlavného minerálu pre stavbu kostí avitamínu D. Ženy po menopauze bez hormonálnej substitučnej liečby a staršie ako 65 rokov by mali prijímať až 1 500 mg vápnika denne v potrave, prípadne aj prípravkoch s obsahom kalcia. A pre maškrtné jazýčky aj s príchuťou čokolády

Naspäť na zoznam článkov

Ďalej by vás mohlo zaujímať


25
rokov sme tu pre Vás
54
krajín, kde môžete kúpiť
naše produkty
1500
produktov v našom portfóliu
176.098
spokojných členov nášho Klubu zdravia Walmark