Zavolajte nám 0800 191 191
Váš zoznam je prázdny

Ako to funguje?

  • Nájdite na našich webových stránkach najvhodnejšie produkty pre seba a svojich blízkych
  • Pridajte ich do zoznamu želaní
  • Keď máte všetko, čo potrebujete v zozname želaní, prejdite na partnerský obchod, kde si môžete vybrať množstvo a dokončiť objednávku.

Váš zoznam želaní je prázdny. Pozrite sa na naše produkty a vyberte tie najlepšie, ktoré podporujú vaše zdravie.

10 dôvodov, prečo nechudnete

10 dôvodov, prečo nechudnete

1. Chýba vám trpezlivosť

Deň čo deň stúpate na váhu s nádejou, že sa ručička konečne umúdri a poskočí smerom dolu? Alebo ste za posledné mesiace zhodili „len“ dve kilá a máte pocit, že ste zlyhali? Uvedomte si, že na to, aby ste dosiahli vysnenú váhu, potrebujete dostatok času. Chudnutie nie je rýchla akcia na pár týždňov. Pokiaľ si hneď na začiatku stanovíte príliš veľké ciele, budete sklamaní a čoskoro stratíte motiváciu. Buďte vďační za každý pokrok a odmeňte sa aj za malé zlepšenie.


 

2. Striedate diétu za diétou

Takým spôsobom nikdy neschudnete. Získať optimálnu váhu nie je otázkou diét, ale trvalej (a hlavne udržateľnej) zmeny životného štýlu. Aj keď sa vám podarí nejaké kilogramy odbúrať, len čo prejdete na normálny režim, o chvíľu ich máte späť, väčšinou aj s ďalším „bonusom“, o ktorý sa spoľahlivo postará jo-jo efekt. Vysvetlenie je ľahké a logické. Telo, ktoré trpí jednostrannou diétou, prepne v rámci sebazáchovy na úsporný režim a každý hlt si uloží pre istotu dvakrát. Keď mu potom neskôr opäť „povolíte kohútik“, je jasné, k čomu to povedie.

3. Ráno neraňajkujete
Hovoríte si, že každá ušetrená kalória je dobrá? V prípade prvého denného jedla to rozhodne neplatí. Keď sa ráno nenaraňajkujete, váš metabolizmus sa spomalí a telo bude oveľa ťažšie odbúravať tuky. Pokiaľ nie ste zvyknutí ráno jesť, dajte si aspoň niečo malé, napríklad banán, polotučný biely jogurt alebo plátok žitného chleba s kúskom šunky či syra – „raňajkový návyk“ sa dá vypestovať a pre vašu postavu to bude jedine dobré.


 

4. Pijete málo vody

Voda je bezpodmienečne potrebná na to, aby telo bolo hydratované, a navyše vám pomôže schudnúť. Dajte si chvíľu pred jedlom pohár vody, váš žalúdok sa potom rýchlejšie zaplní a vy toho toľko nezjete. Pitie studenej vody pomáha aj zrýchľovať metabolizmus a tlmí chute na džúsy, limonády a ďalšie sladené nápoje.


 

5. Pcháte sa „polystyrénom“

Tiež si myslíte, že ryžových a kukuričných chlebíčkov si môžete dopriať, čo hrdlo ráči? Vyzerajú predsa super zdravo a je to také „nafúknuté nič“. Bohužiaľ, sklameme vás. Tieto, na pohľad celkom neškodné, dobrôtky majú totiž vysoký glykemický index (to je rýchlosť, ako sa z danej potraviny vstrebe cukor do tela) a rýchlo sa premieňajú na tukové zásoby. Takže to s nimi nepreháňajte, prípadne si k nim dajte kúsok šunky, vajíčka, syra, tvarohu alebo zeleniny.


 

6. Vynechávate prílohy

Cestoviny, zemiaky, ryža, šošovica, fazuľa, pečivo, kuskus ... To všetko ste zaradili na „čiernu listinu“ a namiesto toho chrúmete mega porcie šalátu a výnimočne si za odmenu dáte malý kúsok mäsa alebo syra. A potom sa čudujete, že sa necítite vo svojej koži, ste unavení, je vám zle od žalúdka, točí sa vám hlava a občas nemáte ďaleko k mdlobám. Tento stav sa nazýva ketóza a vzniká, keď telu chýbajú sacharidy. Na ketóze sú založené aj rôzne diéty (napr. proteínová alebo Atkinsonova) – organizmus totiž čerpá energiu z tukových zásob, takže kilá rýchlo miznú. Nadšení zástancovia týchto diét si už ale neuvedomujú, že tým svojmu telu dávajú poriadne zabrať. Podobnými experimentmi si môžete trvalo poškodiť metabolizmus.


 

7. Príliš veľa solíte

Soľ naše telo síce potrebuje, ale v oveľa menšom množstve, než mu obyčajne dopriavame. Odporúčaná denná dávka pre dospelého človeka je 5 gramov, väčšina z nás ale spotrebuje trikrát toľko. Pre obsiahnutý sodík dochádza k zvýšenému transportu vody do medzibunkových priestorov, takže nepriberáme tuk, ale hmotnosť aj napriek tomu narastá. Každý liter vody, ktorý máme v tele navyše, rovná sa jeden nadbytočný kilogram.


 

8. Po návrate z fitka už nič nejete

Chyba! Možno máte dobrý pocit z toho, že ste si dali do tela a večerný hlad jednoducho zaspíte, to však môže byť presne ten dôvod, prečo sa váha nehýbe. Krátko po cvičení by ste mali zjesť kúsok ovocia, prípadne si dopriať proteínový nápoj bez umelých sladidiel alebo tyčinku raw kvality.


 

9. Kupujete light potraviny

Tieto výrobky síce majú zníženú energetickú hodnotu (menej tuku alebo cukru), ale nejaké tie kalórie aj tak obsahujú. Čo je však problém – často ukrývajú množstvo syntetických látok, ktoré energetický príjem naopak zvyšujú (napr. zahusťovadlá). Pre naše telo sú tieto zložky úplne neidentifikovateľné. Nevie, čo s nimi a kam ich zaradiť. A tak ich pošle rovnou cestou do tukových zásob.


 

10. Málo spíte

To je v dnešnej uponáhľanej dobe veľmi častý problém; počítajte však s tým, že bez výdatného a pravidelného spánku len ťažko schudnete. Spánok je pre telo veľmi dôležitý – počas neho sa regeneruje, „opravuje“, čerpá energiu na ďalší deň a okrem iného spaľuje tuky. No, povedzte sami, nie je to paráda? Spíte a zároveň chudnete. Nedostatok spánku podporuje aj produkciu hormónov, ktoré zvyšujú chuť do jedla. Čo z toho vyplýva? Že ďalší deň zjete všetko, čo vám príde pod ruku.
 

Späť na všetky články

To najlepšie z nášho magazínu

15 minút denne pre vaše ruky

Uverejnené: 10 19 2017

Chcete mať pevnú figúru a dobre tvarované ruky, ale posilňovňa vás neláka a čas s vami nespolupracuje? Máme pre vás päť trikov, ako na ruky s tak...

Čítajte viac