Zavolajte nám 0800 191 191
Váš zoznam je prázdny

Ako to funguje?

  • Nájdite na našich webových stránkach najvhodnejšie produkty pre seba a svojich blízkych
  • Pridajte ich do zoznamu želaní
  • Keď máte všetko, čo potrebujete v zozname želaní, prejdite na partnerský obchod, kde si môžete vybrať množstvo a dokončiť objednávku.

Váš zoznam želaní je prázdny. Pozrite sa na naše produkty a vyberte tie najlepšie, ktoré podporujú vaše zdravie.

10 tipov, ako sa najesť vo fast foode

10 tipov, ako sa najesť vo fast foode

1. Ignorujte smažené pokrmy

Klobáska, hranolčeky, smažený syr, langoše – ich vône sa často šíria doďaleka, rovnako ako zápach prepáleného tuku, na ktorom sa tieto minútky pripravujú. Smažené pokrmy sú pre náš organizmus obrovská energetická bomba, navyše sú ťažko stráviteľné a pri častejšej konzumácii zvyšujú hladinu „zlého“ LDL cholesterolu (áno, to je ten, ktorý nám upcháva cievy).

 

2. Neobjednávajte si „menu“

Kombinácia hamburgera, hranolčekov a sladkého nápoja môže mať spolu až 6000 kJ! To je pre niekoho energetický príjem na celý deň. Nehovorte o „bezodnom“ tégliku, do ktorého kalórie tečú tak rýchle, že ich ani nestíhate počítať. Ak podľahnete a dáte si „menu“, ušetríte síce pár korún, ale vo finále skonzumujete i to, čo ste ani nechceli. Keď už je to v cene...

 

3. Nebanujte za slaninou a majonézou

I keď má hamburger povesť najhoršieho nepriateľa zdravého jedálnička, môže sa zmeniť na celkom kvalitný pokrm, ak sa uspokojíte so samým mäsom a vynecháte rôzne ingrediencie, ako je slanina, tučný syr, kečup alebo majonéza. Energetickú hodnotu môžete znížiť tiež tým, že zjete len spodnú časť žemle.

 

4. Dajte si odľahčený wrap

Ešte lepšia voľba je wrap, kde v podstate prevažujú zdravé veci – grilované kuracie mäso a zelenina. Keď ešte požiadate obsluhu, aby vám tam nedávala majonézu, získate vyvážené a nízkokalorické jedlo.

 

5. Vyhýbajte sa tučným dresingom

Toto pravidlo neplatí len pre hamburgery alebo wrapy, ale tiež pre šaláty a obložené bagety. O tom, že majonézové dresingy výrazne zvyšujú energetickú hodnotu celého pokrmu, snáď nikto nepochybuje.

 

6. Starostlivo si vyberajte i šaláty

Väčšina ľudí si myslí, že zeleninový šalát je nízkoenergetický a netučný pokrm. Nie je to tak ale vždy. Zelenina sama osebe nízkoenergetická je, lenže šaláty vo fast foodoch sa skladajú i z iných ingrediencií, ako sú napríklad kúsky smaženého mäsa, tučné syry, krutóny alebo už spomínané dresingy. Takže pozor na to, aký druh šalátu si vyberiete.

 

7. Nekonzumujte sladké nápoje

Malý sladký nápoj obsahuje priemerne 7 kociek cukru, veľký nápoj 13 kociek. Ak si taký drink dáte k obedu, ktorý už sám osebe bude celkom výdatný, kompletná energetická hodnota sa vyšplhá do závratnej výšky. Ak sa rozhodnete pri jedle piť, voľte radšej vodu.

 

8. Zeleninu ku každému jedlu

Ak pokrm neobsahuje žiadnu zeleninu, dajte si k nemu aspoň malý zeleninový šalát. Niekoľko koliesok uhorky v hamburgeri alebo kúsok šalátu v bagete je naozaj málo.

 

9. Keď kávu, tak bez cukru

Máte chuť na kávičku po obede? Tak si dajte espresso alebo maximálne cappuccino. Na pollitrové tégliky plné cukru s veľkým kopcom šľahačky rovno zabudnite. Tieto pochúťky vydajú energeticky za ďalší obed.

 

10. Dezert radšej vynechajte

Snažte sa vyhnúť tiež dezertom, aj keď vyzerajú lákavo. Taká „malá sladká bodka“ je v skutočnosti energetická bomba plná cukru a tuku, ktorá síce na pár okamihov uspokojí vaše chuťové bunky, ale telu nič kvalitné neposkytne. Práve naopak.
 
Späť na všetky články

To najlepšie z nášho magazínu

15 minút denne pre vaše ruky

Uverejnené: 10 19 2017

Chcete mať pevnú figúru a dobre tvarované ruky, ale posilňovňa vás neláka a čas s vami nespolupracuje? Máme pre vás päť trikov, ako na ruky s tak...

Čítajte viac