Zavolajte nám 0800 191 191
Váš zoznam je prázdny

Ako to funguje?

  • Nájdite na našich webových stránkach najvhodnejšie produkty pre seba a svojich blízkych
  • Pridajte ich do zoznamu želaní
  • Keď máte všetko, čo potrebujete v zozname želaní, prejdite na partnerský obchod, kde si môžete vybrať množstvo a dokončiť objednávku.

Váš zoznam želaní je prázdny. Pozrite sa na naše produkty a vyberte tie najlepšie, ktoré podporujú vaše zdravie.

9 krokov pre svižný mozog v každom veku

9 krokov pre svižný mozog v každom veku
Mnoho ľudí v súčasnosti cvičí a snaží sa udržovať telo vo forme, ale pritom mnohí zabúdajú na mozog. Tento orgán sa však správa podobne ako sval, čo znamená, že nečinnosť mu neprospieva, práve naopak. Čím menej ho trénujete, tým rýchlejšie „zakrpatie“. Existuje pritom celý rad zábavných a nenáročných metód, ako dostať mozog znovu do kondície. A to bez ohľadu na to, či máte tridsať, alebo šesťdesiat. Inšpirujte sa niektorým z našich tipov...
 

1. Prestaňte sa spoliehať na mobil

Väčšina z nás bez inteligentného telefónu často nie je schopná ani zavolať svojim najbližším. Prílišné spoliehanie sa na externé pomôcky a digitálne technológie nášmu mozgu rozhodne nesvedčí. V tejto súvislosti odborníci dokonca hovoria o tzv. digitálnej demencii – presne v duchu tvrdenia „čím inteligentnejší telefón, tým hlúpejší mozog“. Je síce veľmi pohodlné mať uložené všetky dôležité dáta v telefóne, ale skúste pre zmenu „potrápiť“ trochu svoju pamäť, váš mozog to jedine uvíta.
 

2. Vypnite televízor

Je také lákavé, prísť večer domov, zapnúť televíziu, zvaliť sa do kresla a „vypnúť“. Uvedomte si ale, že pravidelným vysedávaním pred televíziou nielen márnite čas, ktorý by ste mohli využiť omnoho zmysluplnejšie, ale otupujete svoj mozog, a prípadne tak zvyšujete riziko vzniku Alzheimerovej choroby. A vôbec pritom nie je podstatné, aký program sledujete. Čo radšej siahnuť po nejakej peknej knižke, alebo hoci aj vyraziť do divadla?
 

3. Zacvičte si „neurobic“

Táto jednoduchá, ale účinná metóda, ktorú vynašiel americký neurológ Dr. Lawrence Katz, vychádza z predpokladu, že činnosť mozgových buniek funguje na princípe záujmu. Inými slovami, keď svojmu mozgu prichystáte občas nejaké prekvapenie, stimulujete ho tým k efektívnejšej práci. Nemusí ísť o nič zložitého. Stačia drobné zmeny v každodenných zvyklostiach. Napríklad si ráno vyčistite zuby ľavou miesto pravou rukou, alebo si cestu autobusom do práce „skráťte“ tým, že zavriete oči a budete sa snažiť – na základe zvukov, zákrut apod. – identifikovať jednotlivé miesta, kde sa práve nachádzate.
 

4. Pite veľa čistej vody

Aby mohol náš mozog optimálne fungovať , je potrebné ho dostatočne zavodňovať. Už mierna dehydratácia môže spôsobiť bolesti hlavy, ľahkú zmätenosť a stratu rovnováhy. Piť by ste mali ešte skôr, než sa dostaví pocit smädu. Ideálna je čistá neperlivá voda (káva, čaj, ani ďalšie kofeínové nápoje sa do pitného režimu nepočítajú).
 

5. Doprajte si výdatný spánok

Budete sa cítiť oddýchnutí a vzpružíte svoju myseľ. Počas spánku sa celé naše telo regeneruje a „opravuje“, ale len za predpokladu, že v spálni je pokoj a tma. Len vtedy môže organizmus produkovať blahodarný „spánkový hormón“ melatonín. Pred spaním teda stiahnite žalúzie a vypnite mobilný telefón na nočnom stolíku.
 

6. Pravidelne športujte

Pohyb udržuje fit nielen naše telo, ale tiež hlavu. Pri svižnej prechádzke či behu sa mozog výborne prekrví. Ak ale chcete jeho činnosť podporiť čo najefektívnejšie, voľte také športy, pri ktorých sa zapája čo najviac zmyslových orgánov – napr. jazdu na korčuliach, tenis, plávanie alebo hoci aj golf.
 

7. Robte viac vecí súčasne

Jednou z najlepších techník na precvičenie mozgu je tzv. multitasking, čo je schopnosť venovať sa niekoľkým činnostiam zároveň. Ak mozog „prepína“ z jednej veci na druhú, dochádza k stimulácii v jeho rôznych oblastiach. Čím častejšie to budete skúšať, tým efektívnejšie si budete počínať.
 

8. Čítajte nahlas aspoň minútu denne

Na tréning pamäte a schopnosti sústredenia sa sú veľmi vhodné aktivity ako lúštenie krížoviek či sudoku, učenie sa cudzích jazykov, hranie šachu, alebo pexesa, ale i rôzne tvorivé činnosti ako napríklad maľovanie a ručné práce. Odborníci tiež odporúčajú hlasné čítanie náročného textu (čím viac zložitých slov, tým lepšie), stačí len minútka denne. V dnešnej dobe máte tiež možnosť prihlásiť sa do kurzov trénovania pamäte, kde vás lektori veľmi rýchlo presvedčia o tom, že navzdory veku a tomu, že často zabúdate, máte stále veľký mentálny potenciál.
 

9. Stavte na rastlinné stimulanty

Činnosť mozgu možno podporiť i vhodnou stravou a niektorými extraktmi z radu rastlinných stimulantov. Všeobecne sa odporúčajú potraviny obsahujúce omega-3 mastné kyseliny (tučné morské ryby, orechy) alebo čučoriedky, ktoré okrem toho, že fungujú ako veľmi silný antioxidant a chránia nervové bunky pred poškodením voľnými radikálmi, obsahujú špeciálne látky, ktoré nútia neurotransmitery, ktoré sú zodpovedné za komunikáciu medzi neurónmi, aby spolu lepšie komunikovali. Z osvedčených prírodných stimulantov môžete využiť extrakt z ginka dvojlaločného (ginkgo biloba), ktorého listy obsahujú jedinečný komplex flavonoidov, terpénov a organických kyselín súhrnne nazývaný ginkgolides, ktorý nenájdete v žiadnej inej rastline. Na trhu sú dnes dostupné výživové doplnky s vysoko kvalitným extraktom z ginka, určené na podporu kognitívnych funkcií, mentálnej výkonnosti a duševnej pohody, obohatené navyše o horčík, ktorý má blahodarný vplyv na nervový systém, a dimethylaminoethanol (DMAE), čo je látka, ktorá je v podstatnom množstve prítomná v ľudskom mozgu. Tieto prípravky možno voľne zakúpiť v lekárňach i v e-shopoch.
 
GinkoPrim-Max_30_BOX_SLO_3D_R_W13970-S-01-CZE-SLO.PNG
Späť na všetky články

To najlepšie z nášho magazínu