Zavolajte nám 0800 191 191
Váš zoznam je prázdny

Ako to funguje?

  • Nájdite na našich webových stránkach najvhodnejšie produkty pre seba a svojich blízkych
  • Pridajte ich do zoznamu želaní
  • Keď máte všetko, čo potrebujete v zozname želaní, prejdite na partnerský obchod, kde si môžete vybrať množstvo a dokončiť objednávku.

Váš zoznam želaní je prázdny. Pozrite sa na naše produkty a vyberte tie najlepšie, ktoré podporujú vaše zdravie.

9 najčastejších zlozvykov, ktoré vedú k nadváhe a obezit

9 najčastejších zlozvykov, ktoré vedú k nadváhe a obezit

1. Zajedanie stresu

Koho niekedy nevytočil partner alebo šéf? Je celkom pochopiteľné, že v takej chvíli siahnete po kúsku čokolády, ktorá na vaše ničené nervy pôsobí ako balzam. Hádzať však do seba piate cez deviate, aby ste zahnali trampoty a stres, to už v poriadku nie je. Cukor síce podporí vyššiu produkciu endorfínov, takže sa chvíľu cítite spokojne, ale krátko nato prichádza pocit viny a s ním aj koniec pohody. Pokúste sa radšej udržať v stabilnej forme vyváženú porciu zdravých tukov a sacharidov bohatých na vlákninu, ktoré dvíhajú hladinu sérotonínu, a tým zlepšujú náladu. A keď sa vám predsa len začnú zbiehať slinky na niečo dobré, zamerajte svoju pozornosť na niečo iné – vezmite si krížovky, choďte sa prejsť, krátko meditujte, uložte sa do vane... Alebo sa popasujte s veľkým košom bielizne, ktorá už týždeň čaká na vyžehlenie.

 

2. Ku káve patrí tatranka

Nepatrí! To len vy ste svoje telo a svoju myseľ takto naučili, takže to potom od vás tvrdo vyžadujú. Pokúste sa tento zlozvyk odstrániť tým, že si namiesto kávy dáte nejaký dobrý voňavý čaj (dnes už bežne zoženiete čaje s príchuťou sušienky alebo čokolády), prípadne aspoň nahraďte svojou obľúbenú maškrtu niečím menej kalorickým: vysoko percentnou čokoládou, miskou bieleho jogurtu s čerstvým ovocím a pod.

 

3. Lákadlá stále poruke

Oriešky, chipsy, oplátky, cukríky a ďalšie pochutiny sú pokušením aj pre oči. Pokiaľ máte na stole v práci (alebo doma pri televízii) misku plnú dobrôt, je jasné, že asi len ťažko odoláte. Odložte ich preto do šuplíka, alebo ešte lepšie – schovajte si ich u kolegu, ktorý má stôl ďaleko od vás, ideálne o poschodie vyššie.

 

4. Nepravidelná strava

Nestíhate raňajky a na obed sa dostanete najskôr o druhej? Alebo naopak, raňajkujete, cez deň nemáte na poriadne jedlo čas a večer zjete všetko, čo vám príde pod ruku? Tento spôsob stravovania spomaľuje látkovú výmenu a komplikuje proces spaľovania tukov, ktoré sa potom ukladajú najmä v problematických partiách. To isté sa deje aj vtedy, keď počas dňa stále niečo „zobkáte“. Telo potom nevie, čo znamená reálny pocit hladu. Optimálne je rozdeliť si jedlo na 5 – 6 menších porcií denne. Takže nezabúdajte ani na desiatu a olovrant (kúsok zeleniny, jogurt, malá hrsť orechov a pod.).
 

5. Jedlo v zhone

Ľudia často zhltnú obed za niekoľko minút, a keď sa ich neskôr opýtate, čo dobré si dali, nemôžu si spomenúť, pretože myšlienkami boli po celý čas niekde inde. Čas na jedlo by si mal urobiť naozaj každý, nielen ten, ktorý sa snaží chudnúť. Ak jete v zhone, vaše telo nedokáže rozpoznať množstvo prijatých kalórií. Mozog totiž až po 20 minútach dostane signál – mám dosť. Takže všetko jedlo navyše, ktoré ste do seba v rýchlosti nahádzali, putuje potom rovno do tukových zásob. Preto sa snažte jesť pomaly, nehltajte a v pokoji žujte každé sústo. Odložte mobil i noviny a sústreďte sa len na to, čo máte na tanieri.
 

6. Jedlo ako liek proti nude

Čakáte na klienta, ktorý sa oneskoril? Máte pomalý počítač alebo sa na smrť nudíte na pracovnej porade? Mnohí ľudia si krátia dlhú chvíľu tým, že začnú niečo maškrtiť. Skoncujte s tým! Namiesto toho sa radšej pretiahnite alebo sa prejdite, ak je to možné, urobte pár drepov, kníšte sa na špičkách, zaťahujte a uvoľňujte brušné svalstvo... Povzbudíte svoj lymfatický systém a nezdravé chúťky vás o chvíľu prejdú.
 

7. Prejedanie sa „zdravými“ potravinami

Celozrnné pečivo, müsli tyčinky, ovocné jogurty, jablčné šťavy… Aj keď sa tieto potraviny vo všeobecnosti považujú za zdravé, i v tomto prípade si treba dávať pozor, koľko ich zjete. Nehľadiac na to, že mnohé z nich sa zdravo len tvária. Niektoré müsli tyčinky napríklad vydajú energeticky za celý obed, väčšina tzv. cereálneho pečiva, ktoré kúpite v supermarkete, sa prakticky nelíši od toho bieleho, ochutené jogurty bývajú často plné syntetických príchutí a sladidiel a ovocné šťavy zasa pridaného cukru. Na pozore sa majte aj v prípade (inak veľmi zdravého) avokáda, ktoré môže obsahovať až 200 kcal na kus. Podobne je to s orechmi alebo horkou čokoládou. Ani konzumácia nízkotučných potravín neznamená žiadnu výhru. Takmer nulový obsah tuku je v nich často vykompenzovaný väčším množstvom cukru a rôznych chemických prísad, ktoré telo nedokáže identifikovať, a preto ich spravidla pošle rovno do tukových vankúšov.

 

8. Nedostatok spánku

Keď chcete schudnúť alebo si udržať optimálnu váhu, musíte sa poriadne vyspať. Organizmus sa cez noc regeneruje a „opravuje“, získava energiu na ďalší deň. A čo je ešte dôležité – práve počas spánku telo najefektívnejšie spaľuje tuky! Napriek tomu nie je dobré chodiť do postele s plným žalúdkom. Posledné jedlo by ste si mali dať tak 3 – 4 hodiny pred zaľahnutím (tým okrem iného znížite riziko pálenia záhy a tráviacich ťažkostí).

 

9. Jedacie orgie na návštevách

Ani návšteva u priateľov nie je dôvodom na to, aby ste sa chovali ako utrhnutí z reťaze, aj keď je na stole nepreberné množstvo lahôdok, na ktoré sa vám zbiehajú sliny už od dverí. Nehovoriac o tom, že by bolo predsa krajne neslušné odmietnuť jedlo, na ktorom si hostiteľka dala tak záležať. I z tejto situácie sa však dá s trochou snahy elegantne vycúvať. Nikde nie je napísané, že musíte zjesť všetko, čo vám ponúknu. Úplne stačí, keď len trochu ochutnáte a potom prípadne môžete poprosiť, aby vám niečo z toho zabalili so sebou domov (o tom, že tým vyriešite raňajky pre manžela, sa zmieňovať nemusíte).
 
Späť na všetky články

To najlepšie z nášho magazínu