Zavolajte nám 0800 191 191
Váš zoznam je prázdny

Ako to funguje?

  • Nájdite na našich webových stránkach najvhodnejšie produkty pre seba a svojich blízkych
  • Pridajte ich do zoznamu želaní
  • Keď máte všetko, čo potrebujete v zozname želaní, prejdite na partnerský obchod, kde si môžete vybrať množstvo a dokončiť objednávku.

Váš zoznam želaní je prázdny. Pozrite sa na naše produkty a vyberte tie najlepšie, ktoré podporujú vaše zdravie.

Ako mobily škodia spánku

Ako mobily škodia spánku

Telu nie je jedno, kedy ide spať a kedy sa prebúdza, funguje totiž podľa presného biologického cyklu, ktorý nám pomáha zostať hore a v stave pozornosti v priebehu dňa a naopak, v noci odpočívať. Pokiaľ však tesne pred spaním ešte pozeráme do mobilu, mozog je zmätený. Príčinou je modré svetlo, ktoré vyžarujú displeje mobilných telefónov a ktoré naše oči vnímajú podobne ako ranný slnečný svit. Túto informáciu potom obratom odovzdajú do mozgu.

 

Budíček uprostred noci

Predstavte si sami seba v situácii, keď sa celí utrmácaní a vyčerpaní dovlečiete domov a vašou jedinou myšlienkou je dostať sa čo najskôr do postele. V momente, keď by ste už zatvárali viečka a prepadali sa do stavu blaženého nevedomia, by vám niekto náhle posvietil do tváre obrovskou baterkou a vykríkol: „Vstávať! Budíček!“ Ako by ste asi reagovali? Pravdepodobne by vás to dočista rozhodilo a boli by ste úplne mimo... Tak takto nejako sa cíti váš mozog, keď sa pred usnutím ešte rozhodnete prejsť si pár statusov od priateľov, ktoré proste nepočkajú do rána. Tým to však nekončí. Vyžarujúce svetlo spôsobí, že mozog prestane produkovať hormón melatonín, čo je látka, ktorá signalizuje, že je čas ísť do postele. A to ešte len potom je problém!

 

„Nočným vtákom“ hrozí depresia i obezita

Narušenie produkcie melatonínu má za následok celý rad ťažkostí. Ľudia, ktorí dostatočne nespia alebo majú narušený spánok, sú napríklad náchylnejší na depresie, horšie zvládajú svoje emócie, majú problémy so zníženou sústredenosťou, ale aj obezitou – nedostatok melatonínu môže rozhodiť i hormóny, ktoré ovplyvňujú pocit hladu (v praxi to vyzerá tak, že po prebdenej noci zjete všetko, čo vám príde pod ruku). Odborníci poukazujú aj na nebezpečenstvo hypertenzie, zvýšené riziko cukrovky, ba dokonca i niektorých onkologických ochorení.

Nehovoriac o zbytočnom strese, ktorý sa dostaví vo chvíli, keď vám neskoro večer pípne pracovný email a vy sa potom niekoľko hodín prevaľujete na lôžku a premýšľate o tom, čo za pohromu čaká zasa na vás zajtra v kancelárii.

 

Ako sa vyspíte, taký bude váš ďalší deň

Sčítané a podčiarknuté, mobilné telefóny do spálne nepatria. Výrobcovia dnes síce ponúkajú aplikácie, ktoré upravujú žiarenie obrazovky a eliminujú jasné modré svetlo, to však nič nemení na tom, že pred spaním by mal mať človek pokoj – ľahko jedlo, žiadny kofeín ani alkohol, tichá relaxačná hudba alebo pekná knižka... Ako sa vyspíte, taký bude celý váš nasledujúci deň.

Na podporu zdravého spánku môžete využiť aj kvalitné výživové doplnky s obsahom extraktu z valeriány a chmeľu, ktoré priaznivo ovplyvňujú kvalitu spánku a prispievajú k pocitu celkového uvoľnenia, doplneným o L-teanín, cenenú aminokyselinu. Tieto prípravky si môžete voľne kúpiť v lekárňach a e-shopoch.

Späť na všetky články

To najlepšie z nášho magazínu

15 minút denne pre vaše ruky

Uverejnené: 10 19 2017

Chcete mať pevnú figúru a dobre tvarované ruky, ale posilňovňa vás neláka a čas s vami nespolupracuje? Máme pre vás päť trikov, ako na ruky s tak...

Čítajte viac