Zavolajte nám 0800 191 191
Váš zoznam je prázdny

Ako to funguje?

  • Nájdite na našich webových stránkach najvhodnejšie produkty pre seba a svojich blízkych
  • Pridajte ich do zoznamu želaní
  • Keď máte všetko, čo potrebujete v zozname želaní, prejdite na partnerský obchod, kde si môžete vybrať množstvo a dokončiť objednávku.

Váš zoznam želaní je prázdny. Pozrite sa na naše produkty a vyberte tie najlepšie, ktoré podporujú vaše zdravie.

Jete príliš rýchlo? Dávate príčinu na zdravotné problémy

Jete príliš rýchlo? Dávate príčinu na zdravotné problémy
Máte vo zvyku zhltnúť obed v priebehu niekoľkých minút a často ani nepremýšľate o tom, čo máte na tanieri? Hltanie jedla je veľmi škodlivý zlozvyk, ktorého by ste sa mali snažiť vyvarovať. Ten, kto do seba hádže jedlo ako lopatou, si totiž koleduje nielen o nadváhu a rôzne zažívacie ťažkosti, ale napríklad aj o problémy so srdcom...

Je známa vec, že ak jete príliš rýchle, zjete toho vo finále omnoho viac, než je potrebné. Až približne po dvadsiatich minútach totiž žalúdok vyšle signály do mozgu, ktoré ho upozornia na to, že ste sýty. Mnohí z nás sa však stihnú naobedovať za polovicu tohto času a ešte si dať navrch dezert s cappuccinom. A to je slušná porcia kalórií navyše, ktoré putujú rovnou do tukových zásob.
 

Telo možno nasýtite, ale čo duša?

Ak jete veľmi rýchle, žalúdok navyše nemá ani šancu informovať mozog o stave nasýtenosti, pretože má plné ruky práce s tým, aby dokázal pojať všetko, čo mu servírujete. Nehovoriac o tom, že keď do seba jedlo nasúkate v rekordnom čase, nebudete z neho mať žiadny pôžitok, a hoci váš žalúdok bude praskať vo švoch, po psychickej stránke sa nebudete cítiť nasýtený, takže onedlho siahnete po nejakej maškrte...
 

Strašiak menom metabolický syndróm

Rýchle jedenie býva tiež častou príčinou najrôznejších tráviacich ťažkostí, ako je pocit plnosti a ťažkého žalúdka, nepríjemný tlak v nadbrušku, nadúvanie, plynatosť apod. Odborníci rovnako upozorňujú na to, že „expresní jedáci“ majú väčšie sklony k rozvoju tzv. metabolického syndrómu, ktorý predstavuje veľmi nebezpečnú kombináciu niektorých chorôb a rizikových faktorov, ktoré spolu vedú k závažným zdravotným komplikáciám (ľudia s týmto syndrómom majú vysoké riziko vzniku aterosklerózy, diabetu 2. typu, srdcového infarktu alebo mozgovej mŕtvice).
 

Vyhýbajte sa bistrám „na stojáka“

Možno si myslíte, že sa vás tento problém netýka. Faktom je, že svoje vlastné zlozvyky si človek spravidla nijako zvlášť nepripúšťa. Skôr ho na ne upozorní jeho okolie – napríklad kolegovia, ktorí vám pri obede vytýkajú, že máte za chvíľku vymetený tanier, pričom oni ešte nezjedli ani polovicu. Pomalé jedenie a vychutnávanie jedla sa dá ale naučiť. Skúste sa riadiť nasledujúcimi radami:
 
  • vkladajte do úst len malé kúsky jedla, starostlivo ich rozžujte a neberte do úst ďalší hlt, dokedy neprehltnete ten prvý,
  • ak ešte máte plné ústa, nenaberajte príborom ďalší kúsok,
  • počas jedla odložte na chvíľku príbor a porozprávajte sa so svojimi spolustolovníkmi,
  • ak máte radi ázijskú kuchyňu, skúste namiesto príboru používať paličky,
  • snažte sa vnímať chuť a vôňu pokrmu, užívajte si potešenie z jedla,
  • ak je to možné, jedzte vždy posediačky a vyhýbajte sa bistrám „na stojáka“,
  • dajte si predsavzatie, že budete vždy dojedať ako posledný pri stole.
Späť na všetky články

To najlepšie z nášho magazínu