Zavolajte nám 0800 191 191
Váš zoznam je prázdny

Ako to funguje?

  • Nájdite na našich webových stránkach najvhodnejšie produkty pre seba a svojich blízkych
  • Pridajte ich do zoznamu želaní
  • Keď máte všetko, čo potrebujete v zozname želaní, prejdite na partnerský obchod, kde si môžete vybrať množstvo a dokončiť objednávku.

Váš zoznam želaní je prázdny. Pozrite sa na naše produkty a vyberte tie najlepšie, ktoré podporujú vaše zdravie.

Nalaďte sa na vlnu pohody

Nalaďte sa na vlnu pohody
Jedným z nich je napríklad krátka prechádzka predtým, ako pôjdete spať. Že už máte za celý deň chodenia až nad hlavu? Je veľký rozdiel, či sa prepletáte pomedzi davy v rozpálených uliciach, alebo sa idete prejsť krátko pred zotmením do mestského parku. Pohodová chôdza uvoľneným tempom,  každý krok plný pokoja – to všetko   vyplaví nadbytočný stres a pripraví telo na nočný odpočinok. Stačí iba štvrťhodinka, ideálne tesne pred západom slnka, keď sú lúče krásne mäkké, prijemne hrejú, ale už nepália. Doprajte si „zlatý kúpeľ“ a uvidíte, ako ľahko sa vám bude zaspávať.


 

Naplňte  spálňu vôňou mandarínky

Máte doma aromalampu? Ponorte sa do voňavej náruče vzácnych éterických olejov. Proti stresu, úzkosti a napätiu je výborná vôňa mandarínky, pomaranča, grapefruitu, majoránky, bazalky či eukalyptu. Pokiaľ vás trápia obavy, ktoré vám už dlhšiu dobu nedávajú spať, alebo vás ťaží smútok, vyskúšajte olej z pomarančového lístia (petitgrain). Na príjemnú relaxáciu v ktorúkoľvek dennú dobu sa výborne hodí ylang-ylang, medovka, bergamot, levanduľa, pelargónia (ružové geranium), jazmín, kozlík (valeriána lekárska), vanilka alebo ruža. Kupujte iba stopercentne prírodné extrakty a overte si, akým spôsobom sa daný olej používa – či  sa dá neriedený naniesť priamo na pokožku (napríklad pri masáži spánkov), či je vhodný do kúpeľa alebo len do aromalampy.


 

Dajte si pod hlavu pohánkový vankúšik

Pocit celkovej únavy veľmi často súvisí s preťaženou krčnou chrbticou, čo je dnes dosť rozšírený problém. Príčinou je opäť z veľkej časti stres, dlhodobé sedenie a nesprávne pohybové stereotypy. Proti bolestiam chrbtice výborne zaberá relaxácia s pohánkovým vankúšikom, ktorý si sami môžete ľahko vyrobiť aj doma. Pohánkové šupky, prípadne ďalšie sušené bylinky (medovka, mäta, materina dúška, levanduľa) zabaľte do kúska gázy a vložte do povlaku na vankúš. Nahriaty (na radiátore, v mikrovlnnej rúre) podporuje pokojný spánok a uľavuje pri bolestiach hlavy či chrbta.
 


 

Zaujmite na pár minút „pozíciu mŕtvoly“

Cvičíte jogu? Aj tu nájdete celý rad vynikajúcich relaxačných pozícií, ktoré vám nádherne uvoľnia telo a upokoja myseľ. Jednou z najjednoduchších, ale zároveň veľmi účinných, je šavásana (pozícia mŕtvoly), ktorú bez problémov zvládne aj úplný začiatočník. Odporúča sa najmä po hektickom dni, keď vám hlavou víria stovky nezvládnuteľných myšlienok. Ako na to? Ľahnite si na chrbát a ruky dajte od tela tak, aby dlane smerovali dohora. Päty položte na okraj podložky a špičky nechajte spadnúť voľne nabok. Bradu mierne  zasuňte do hrudnej jamky. Dýchajte prirodzene a uvoľnene a vydržte tak aspoň dve minúty, prípadne aj dlhšie, ako vám to bude príjemné. Budete prekvapení, aké hlboko relaxačné účinky má táto pozícia.
 
 

 

Vyskúšajte kozlík a kúpeľ s morskou soľou

Pri úzkostiach, nervozite alebo poruchách spánku sa v ľudovej medicíne odjakživa používa kozlík (valeriána lekárska). Kyselina valerénová, ktorú obsahuje, ovplyvňuje metabolizmus kyseliny aminomaslovej, ktorá sa stará o ľahké a rýchle zaspávanie. Kozlík tiež zmierňuje svalové napätie a dokáže upokojiť rozrušené nervy. Môžete si z neho pripraviť čaj: pol lyžičky drveného koreňa prelejte vriacou vodou a nechajte 10 minút lúhovať. Potom preceďte a popíjajte po dúškoch. K ďalším upokojujúcim a „uspávacím“  bylinkám patria: mučenka, levanduľa, rumanček, chmeľ, withania, trezalka, medovka a dokonca aj kocúrnik obyčajný. Negatívne emócie a napätie spoľahlivo rozpustí aj kúpeľ s morskou soľou. Ak máte pocit, že potrebujete skutočne dôkladný relax, rozmiešajte vo vani celý kilogram a 20 minút v pokoji relaxujte. Po skončení kúpeľa sa budete cítiť oveľa ľahší – na tele aj na duši.

Na podporu zdravého spánku môžete využiť aj vysoko kvalitné výživové doplnky s obsahom L-teanínu – aminokyseliny, ktorú prirodzene obsahuje mozog, a extraktu z kozlíka a chmeľu, ktoré priaznivo ovplyvňujú kvalitu spánku a prispievajú k celkovej relaxácii. Tieto prípravky voľne kúpite v lekárňach alebo e-shopoch.
 
 
 
 
 
Späť na všetky články

To najlepšie z nášho magazínu