Zavolajte nám 0800 191 191
Váš zoznam je prázdny

Ako to funguje?

  • Nájdite na našich webových stránkach najvhodnejšie produkty pre seba a svojich blízkych
  • Pridajte ich do zoznamu želaní
  • Keď máte všetko, čo potrebujete v zozname želaní, prejdite na partnerský obchod, kde si môžete vybrať množstvo a dokončiť objednávku.

Váš zoznam želaní je prázdny. Pozrite sa na naše produkty a vyberte tie najlepšie, ktoré podporujú vaše zdravie.

Obohaťte svoj jedálniček o dary mora

Obohaťte svoj jedálniček o dary mora
Ako často sa na vašom tanieri objaví losos, tuniak, makrela, treska, krevety alebo napríklad kalamáre? Hoci je dnes ponuka potravín veľmi široká, väčšina ľudí si dopraje plody mora len niekoľkokrát do roka, a mnohí ani to nie. To je veľká škoda. Ich konzumácia môže nielen príjemne spestriť váš bežný jedálniček, ale tiež zmierniť deficit niektorých živín, ktoré sú pre vaše zdravie nenahraditeľné.

To sa týka hlavne jódu, ktorého nedostatkom trpí v dnešnej dobe asi 50 percent Čechov. Česká republika navyše patrí ku krajinám, kde je výrazne nižší podiel jódu vo vode a pôde, tento prvok teda chýba tiež v u nás vyprodukovaných rastlinných a živočíšnych potravinách (respektíve jeho množstvo je úplne nedostačujúce). V tomto ohľade sa nemožno spoliehať ani na výrobky „obohatené“ jódom, ktorého tu býva väčšinou zanedbateľné množstvo.
 

Stavebný kameň našich nervov

A čím je práve jód taký významný? Tvorí súčasť hormónov tyroxínu a trijódtyronínu produkovaných štítnou žľazou, ktoré majú veľký vplyv na vývoj nervovej sústavy. To je i dôvod, prečo by si dostatok jódu mali strážiť predovšetkým tehotné ženy (podieľa sa na vývoji mozgu a miechy budúceho bábätka). Pre správnou činnosť štítnej žľazy je teda dostatočný príjem jódu zásadný.
Ako zistíte že vám chýba? K typickým príznakom patrí zvýšená únava, zhoršená schopnosť koncentrácie, pomalšie reflexy a pocit chladu v končatinách. Časom sa potom môže pridať problematická pleť, priberanie na váhe alebo zápcha. U žien sa deficit prejavuje tiež poruchami menštruačného cyklu, a v niektorých prípadoch dokonca neplodnosťou.
 

Prírodný zdroj z morských hlbín

Prírodným zdrojom jódu sú morské ryby a iné morské živočíchy. Ak by ste ale chceli dodržiavať doporučené množstvo, museli by ste každý deň skonzumovať cca 150–250 g rybieho mäsa. A ruku na srdce, kto z nás je natoľko vášnivým milovníkom rýb, aby niečo také dokázal? Hodne záleží i na tom, odkiaľ ryba pochádza – či z voľného alebo umelého chovu. Mrazené ryby, ktoré bežne kúpite v supermarketoch, obsahujú, bohužiaľ, jód len v minimálnom množstve. Omnoho praktickejším a spoľahlivejším riešením sú kvalitné výživové doplnky s obsahom prírodného jódu, ktoré možno voľne zakúpiť v lekárňach a v e-shopoch. Medzi ne patrí i Jód výťažok z Kelpu. Jód tu obsiahnutý je získavaný zo špeciálnej morskej riasy vyskytujúcej sa len v chladných vodách svetových oceánov (bol to prvý materiál, z ktorého bol tento prvok prvýkrát získaný).
 

Bohatý kokteil vitamínov a minerálov

Okrem jódu ukrývajú ryby a plody mora celý rad ďalších živín, ktoré naše telo rozhodne ocení. Významný je napríklad podiel omega-3 nenasýtených mastných kyselín, ktoré pomáhajú udržiavať hladinu tukov v krvi a tým udržiavajú v dobrej kondícii naše srdce, mozog a cievy. Organizmus si ich nevie sám vytvárať, preto je nutné zaradiť do jedálnička potraviny, v ktorých sa tieto látky prirodzene vyskytujú. Obsiahnutý vitamín D zase prispieva k normálnemu fungovaniu imunity – stimuluje totiž činnosť T-lymfocytov (bunky imunitného systému, ktorých úlohou je identifikovať votrelca). Draslík sa podieľa na správnej činnosti srdca, znižuje krvný tlak, zaisťuje svalový tonus, ovplyvňuje nervový systém a je dôležitý pre zdravé kosti. Fosfor, selén a horčík podporujú duševnú sviežosť a koncentráciu, meď sa podieľa na lepšom využití cukrov, krvotvorbe, činnosti centrálneho nervového systému a tiež na produkcii kožného farbiva melanínu… Dosť presvedčivých dôvodov na to, prečo vziať ryby a morské plody na milosť, nemyslíte?
 
Späť na všetky články

To najlepšie z nášho magazínu