Zavolajte nám 0800 191 191
Váš zoznam je prázdny

Ako to funguje?

  • Nájdite na našich webových stránkach najvhodnejšie produkty pre seba a svojich blízkych
  • Pridajte ich do zoznamu želaní
  • Keď máte všetko, čo potrebujete v zozname želaní, prejdite na partnerský obchod, kde si môžete vybrať množstvo a dokončiť objednávku.

Váš zoznam želaní je prázdny. Pozrite sa na naše produkty a vyberte tie najlepšie, ktoré podporujú vaše zdravie.

Prečo nevynechávať večeru 

Prečo nevynechávať večeru 

Pravidlá večere 

Posledné jedlo by malo byť 3 až 4 hodiny pred spaním. Večera by mala obsahovať predovšetkýbielkoviny, ale zastúpené by mali byť i kvalitné tuky a sacharidyAk chodíte spať okolo polnoci, dovoľte si malú druhú večeru pokojne okolo ôsmej. Ak sa ráno budíte hladní, nebola večera dostatočná. 
 
Medzi vhodné sacharidy patrí ryža, pšeno, vločky, krúpy, kuskus, zemiaky, pečivo alebo cestoviny. Ak chcete chudnúťnahraďte večer časť sacharidov zeleninou. Zelenina sa počíta ako surová, tak varená či dusená. Pre spestrenie môžete napríklad opiecť zeler či červenú repu, pokvapkať olivovým olejom a pridať nejakú bylinku. 
Ideálny zdroj bielkovíje polievka - vývar z mäsa či kostí  alebo zeleninový vývar s pridaním strukovín či tofu. Alternatívou ľahkej večere môže byť ryba. Vhodné sú tiež nátierky zo strukovín či tvarohu, pričom klasické pečivo (sacharidy) možno nahradiť celozrnným, kukuričným či rôznymi plackami. 

 

Zásadné chyby pri večeri 

Najväčšou chybou pri večeri nie je samotný fakt, že jete, ale čo jete. Medzi vké večerné prešľapy patria sladké nápoje (ktorým je i pivo) a ovocie, ktoré obsahuje fruktózu a ďalšie ovocné cukry. Cukor môže rozkolísať hladinu inzulínu v krvi a spôsobiť nočné budenie a nepokoj. 
Večera by mala byť ľahko stráviteľná, preto sa vyhnite všetkému smaženému či výrazne korenenému. Rozbúrený žalúdok a žlčník nie je optimálny stav na odpočinokSmotanové omáčky alebo polievky zase obsahujú veľa tukov a na ich strávenie potrebujete viac času. Hovädzí steak na noc tiež nie je príliš vhodný, pretože červené mäso sa trávi veľmi dlho a pri kombinácii so zemiakom (sacharidom)  ide o veľkú kalorickú záťaž.  

 

Vyzrejte na večerný hlad 

Ak ste večer hladný, nie je chyba v samotnom čase, ale v nevhodne poskladanom jedálničku počas dňa. Nebol dostatočne vyvážený a telo nedostalo potrebné živiny na svoje fungovanie. Skúste teda spočiatku výdatnejší olovrant, ktorý vás ušetrí prejedania vo večerných hodinách.  Svoju dennú stravu potom upravte tak, aby vyhovoval potrebám vášho životného štýlu. 
 
Nevynechávajte sacharidy počas dňa, lebo vás skôr alebo neskôr prepadne túžba maškrtiť a potom už je len krôčik k vyrabovaniu chladničky 
 
Nezobte. Kúsok syra, koliesko salámy, plátok šunky a zvyšok olív nie je vyvážená večera, ale diétna katastrofa.  
 

Prečo? 

Čas venovaný príprave skutočného jedla sa vyplatí, lebo telo má dostatok energie na nočnú regeneráciu, spánok je kvalitnejší, imunitný systém lepšie pracuje, pleť je žiarivejšia a navyše získate vyššiu odolnosť voči stresu. Správna večera pomôže s chudnutím a budovaním svalovej hmoty. Práve vynechaním večerriskujete, že sa svalové bielkoviny začnú odbúravať. 
Späť na všetky články

To najlepšie z nášho magazínu