Zavolajte nám 0800 191 191
Váš zoznam je prázdny

Ako to funguje?

  • Nájdite na našich webových stránkach najvhodnejšie produkty pre seba a svojich blízkych
  • Pridajte ich do zoznamu želaní
  • Keď máte všetko, čo potrebujete v zozname želaní, prejdite na partnerský obchod, kde si môžete vybrať množstvo a dokončiť objednávku.

Váš zoznam želaní je prázdny. Pozrite sa na naše produkty a vyberte tie najlepšie, ktoré podporujú vaše zdravie.

Svieža a fit i po päťdesiatke

Svieža a fit i po päťdesiatke
Veľa žien rieši v tomto veku svoj zovňajšok. Vplyvom hormonálnych zmien pokožka stráca pevnosť, hebkosť a pružnosť, stáva sa omnoho krehkejšou, suchšou a náchylnejšou na podráždenie. Pleť je zvädnutá, mizne tuk v podkoží, prehlbujú sa vrásky. To však nie je dôvod na hádzanie flinty do žita. Žiadny spôsob, ako vrátiť čas, síce neexistuje, ale prejavy starnutia môžete oddialiť každodennou starostlivosťou, ktorej neoddeliteľnou súčasťou je výživa a hydratácia. Na trhu je dnes celý rad kvalitných zvláčňujúcich krémov a pleťových sér, ktoré povzbudzujú produkciu kolagénu a elastínu. – Nezabúdajte ale, že skutočná krása vychádza predovšetkým zvnútra.

 

Nájdite si zaujímavého koníčka

Uvedomte si, že to, čím „kŕmite“ svoje telo a svoju myseľ, sa zákonite odráža i na vašom zovňajšku. Často stačí niekoľko malých zmien – nájsť si nových priateľov, objaviť zaujímavého koníčka, upraviť jedálny lístok alebo je potrebné len prestať byť na seba taká prísna – a svet je razom omnoho krajší. Samozrejme, že všetko nezmeníte zo dňa na deň. Ani sa o to nepokúšajte, tým by ste si privodili len ďalší stres. Postupujte zvoľna, po malých krokoch. Už len vedomie toho, že pre seba niečo robíte, vám vnesie do života viac spokojnosti a dodá motiváciu na ďalšie zmeny. A začnite tým najdôležitejším – svojím zdravím.

 

Odľahčite stravu a zmerajte sa v páse

Pre ženy v tomto veku je úhlavným nepriateľom cholesterol. V čase, kedy organizmus znižuje produkciu hormónov estrogénov, ktoré chránia vaše srdce, hrozí výrazne vyššie riziko infarktu práve kvôli upchatým cievam. Preto by ste mali v strave obmedziť živočíšne tuky a rôzne pochúťky, ako sú čipsy, majonézové šaláty, údeniny, jedlo z fast foodov, priemyselne vyrábané polotovary, zákusky a sladké limonády. Naopak zaraďte väčšie množstvo zeleniny (ideálna je brokolica, cibuľa, kapusta a cesnak, ktoré znižujú hladinu škodlivého cholesterolu). V jedálničku by sa mali pravidelne objavovať kvalitné bielkoviny, celozrnné pečivo, rastlinné oleje lisované za studena, ryby a obilniny. Nevhodný výber potravín sa môže nepekne podpísať na vašej postave. Po päťdesiatke totiž dochádza k výraznému spomaleniu bazálneho metabolizmu, svalová hmota ubúda a nahrádza ju tuk. Nejde ale zďaleka len o kozmetický nedostatok. Vyšší obvod pása totiž znamená väčší podiel viscerálneho tuku, ktorý sa ukladá okolo vnútorných orgánov a zvyšuje riziko srdcovo-cievnych ochorení. Ak meriate v páse viac než 88 centimetrov, mali by ste sa zamerať i na pravidelnú pohybovú aktivitu.

 

Noste so sebou vrecúško s orechmi

Väčšine žien v menopauze komplikujú život návaly. Aby ste im predišli, dávajte prednosť ľahko stráviteľným pokrmom, ktoré nezaťažia vaše trávenie a sú dobrým zdrojom energie. Vhodné sú napríklad rôzne zeleninové polievky. Ste často nervózna a ľahko sa unavíte? Noste so sebou v kabelke vrecko s orechmi (výborné sú kešu, mandle alebo para orechy). Po živinách, ktoré v sebe majú, telo v tomto veku priamo prahne – obsahujú horčík, ktorý upokojuje nervy a uvoľňuje svalové napätie, nenasýtené mastné kyseliny zase fungujú ako skvelá potrava pre mozog. Nezabúdajte ani na vápnik, ktorý v tomto čase viac než inokedy potrebujete pre zdravé a silné kosti. Vynikajúcim zdrojom vápnika je mak, karfiol, kel, orechy, mandle, semienka, mliečne výrobky, figy, losos, sardinky, rebarbora, tofu a nezrelé sójové bôby (edamame).

 

Na zmiernenie ťažkostí využite bylinky

Pri ťažkostiach spojených s menopauzou prídu vhod tiež niektoré bylinky, ako červená ďatelina alebo ploštičník. Ďatelina lúčna je najbohatším rastlinným zdrojom fytoestrogénu a pomáha uľaviť pri návaloch tepla, nočnom potení a zmenám nálad. Zlepšuje tiež metabolizmus pokožky, podporuje zdravý rast vlasov, udržuje kvalitu kostného tkaniva a prispieva k správnej činnosti kardiovaskulárneho systému. Ďalšou skvelou bylinkou ako stvorenou pre ženy je ploštičník hroznatý, ktorý s obľubou využíva i čínska medicína. Tiež ploštičník obsahuje látky podobné ženským hormónom- fytoestrogény. Prináša tak úľavu pri návaloch a znižuje podráždenosť a obmedzuje nadmerné potenie.


 


Čo vám ešte pomôže cítiť sa lepšie

Hormonálna joga: zostava špeciálnych cvikov, ktorá pomáha ženám riešiť problémy spojené s hormonálnou nerovnováhou (menopauza, predčasná menopauza, predmenštruačný syndróm, depresie a emočná nestabilita, osteoporóza, ťažkosti so spánkom, inkontinencia apod.).
Mohendžodáro: skrášľujúce a omladzujúce cvičenie, ktoré vychádza z indického tantrického rituálu pre ženy a má celý rad blahodarných účinkov – harmonizuje hormonálny systém, posilňuje oslabené panvové dno a ženské orgány, podporuje dráhu obličiek, zlepšuje intímny život atď.
Kegelove cviky: cvičenie, ktoré pôvodne slúžilo na nápravu drobných anatomických odchýlok vzniknutých pri pôrode a ktoré sa v súčasnosti využíva tiež ako prevencia ochabnutia svalov panvového dna. 
Späť na všetky články

To najlepšie z nášho magazínu

15 minút denne pre vaše ruky

Uverejnené: 10 19 2017

Chcete mať pevnú figúru a dobre tvarované ruky, ale posilňovňa vás neláka a čas s vami nespolupracuje? Máme pre vás päť trikov, ako na ruky s tak...

Čítajte viac