Zavolajte nám 0800 191 191
Váš zoznam je prázdny

Ako to funguje?

  • Nájdite na našich webových stránkach najvhodnejšie produkty pre seba a svojich blízkych
  • Pridajte ich do zoznamu želaní
  • Keď máte všetko, čo potrebujete v zozname želaní, prejdite na partnerský obchod, kde si môžete vybrať množstvo a dokončiť objednávku.

Váš zoznam želaní je prázdny. Pozrite sa na naše produkty a vyberte tie najlepšie, ktoré podporujú vaše zdravie.

Zdravá chrbtica rovná sa zdravé telo

Zdravá chrbtica rovná sa zdravé telo
Za tieto ťažkosti môžu naše nezdravé návyky – málo sa hýbeme, často sedávame s nohou cez nohu, krútime sa pri počítači, spíme na mäkkom matraci, tašky a kabelky nosíme stále na rovnakom ramene... Rovnako ako nedostatok pohybu škodí však i jeho prebytok, to sa týka hlavne adrenalínových športov, ktoré extrémne zaťažujú chrbticu alebo určité svalové partie. Bolesti chrbta spôsobuje tiež nadváha či obezita, nadmerná fyzická námaha (ťažká práca, dvíhanie veľkých bremien) a jednostranná záťaž. Spúšťačom môže byť i prechladnutie alebo dlhodobý stres, pri ktorom sú svaly v permanentnom napätí, čo znemožňuje správny postoj.

 

Alergie, hemoroidy, opuchy?

I to môže byť od chrbtice Od stavu našej chrbtice závisí zdravie celého tela. Vhodné cvičenie vyrieši často i ťažkosti, ktoré na prvý pohľad nemajú s chrbticou vôbec nič spoločné – napríklad nepríjemné mravčenie v prstoch, bolesť v ramenách, lakťoch a predlaktiach alebo svalová slabosť, pri ktorej niektorí pacienti neudržia v rukách ani hrnček s čajom. Celý rad zdanlivo nesúvisiacich príznakov máva často na svedomí tiež posunutie stavcov: alergie, očné a ušné choroby, ekzémy či problémy so štítnou žľazou (pri krčných stavcoch), astmu, žlčníkové a pečeňové ochorenia, vredy žalúdka alebo dvanástnika a problémy s obličkami (pri hrudných stavcoch), hemoroidy, choroby močového mechúra, nepravidelná či bolestivá menštruácia, bolesti kolien, zhoršený krvný obeh v dolných končatinách, opuchy členkov, studené chodidlá a kŕče v nohách (pri bedrových stavcoch).

 

Každodenné sedenie škodí údajne viac než cigarety!

Pri bolesti chrbta siahnu mnohí z nás po tabletke proti bolesti (niekedy to inak nejde, napríklad, keď sme v práci, kde musíme celý deň nejako fungovať). Pilulka nám síce na pár hodín uľaví, ale skutočnú príčinu neodstráni, a ak s tým sami niečo neurobíme, problém sa pri najbližšej príležitosti vráti. Od čoho teda začať? Od toho najjednoduchšieho – doprajte svojmu telu viac pohybu (ideálna je chôdza, nordic walking, jogging alebo plávanie). Dvojnásobne to platí pre tých, ktorí trávia osem hodín denne v kancelárii. Štatistiky odhadujú, že človek so sedavým zamestnaním strávi za svoj život priemerne 80 tisíc hodín v kancelárii a z toho 70 tisíc hodín presedí! Hrozivé číslo, nemyslíte? Zvlášť, keď si uvedomíte, ako nesmierne nám tento návyk škodí. O „chorobe zo sedenia“ hovoria dnes vedci ako o epidémii modernej doby, ktorá v celosvetovom meradle zabíja dokonca viac než fajčenie!

 

Stiahnite ramená dolu a nedávajte nohu cez nohu

Mať rovný chrbát vyžaduje i nutnú dávku sebadisciplíny. Na to, aby ste prekonali naučený pohybový stereotyp, sa budete musieť nejaký čas pozorovať – sledovať, či chodíte a sedíte rovno, ramená máte voľne zvesené dolu, brucho zatiahnuté, hlavu vztýčenú ľahko nahor. Chce to trpezlivosť, ale zanedlho vám nové návyky prejdú do krvi, a hlavne – prospejete svojmu chrbtu a prípadne celému telu! Najmä ženy majú často vo zvyku prekladať pri sedení nohu cez nohu. To je ďalší veľmi škodlivý stereotyp. Pod kolenami sa nachádzajú dve veľké tepny, na ktoré je v tejto pozícii vyvíjaný neprirodzený tlak, čo môže časom viesť k bolestiam chrbtice a svalov na nohách a tiež k vzniku kŕčových žíl a poruchám cievneho zásobenia dolných končatín.

 


Ďalšie tipy pre zdravú chrbticu

✓ Spite na tvrdšom matraci a nízkom vankúši, ktorý zaručujú správnu pozíciu stavcov počas spánku a bránia ich posunutiu.
✓ Nedvíhajte ťažké bremená zo stoja, ale vždy pokrčte kolená, aby ste čo najmenej zaťažili chrbticu.
✓ Posilňujte brušné svalstvo. Pri pravidelnom cvičení môžete svoju chrbticu odľahčiť až o 20 percent. Osvedčenou metódou je SM systém (stabilizačný a mobilizačný systém), ktorý účinne pomáha pri všetkých bolestiach chrbta a zároveň slúži ako vynikajúca prevencia
✓ Ak nosíte ťažké tašky, rozložte ťarchu na obidve ramená, alebo aspoň pravidelne striedajte strany. ✓ Kúpte si do práce kvalitnú, najlepšie balančnú stoličku s výkyvným sedadlom na pružine, ktoré udržiava chrbticu v správnej polohe.
✓ Pri práci s počítačom si robte pravidelné prestávky a zakaždým sa dôkladne pretiahnite alebo sa aspoň prejdite do kuchynky.
✓ Ak trávite veľa času v aute, kúpte si špeciálne sedadlo alebo masážnu opierku a počas dlhých jázd robte časté prestávky spojené s pretiahnutím a uvoľnením krčnej chrbtice a tiež pretiahnutím nôh.
 ✓ Aspoň raz za mesiac choďte na masáž a do sauny, ktorá na chrbticu a natiahnuté svaly pôsobí ako balzam. 
Späť na všetky články

To najlepšie z nášho magazínu

15 minút denne pre vaše ruky

Uverejnené: 10 19 2017

Chcete mať pevnú figúru a dobre tvarované ruky, ale posilňovňa vás neláka a čas s vami nespolupracuje? Máme pre vás päť trikov, ako na ruky s tak...

Čítajte viac