Zavolajte nám 0800 191 191
Váš zoznam je prázdny

Ako to funguje?

  • Nájdite na našich webových stránkach najvhodnejšie produkty pre seba a svojich blízkych
  • Pridajte ich do zoznamu želaní
  • Keď máte všetko, čo potrebujete v zozname želaní, prejdite na partnerský obchod, kde si môžete vybrať množstvo a dokončiť objednávku.

Váš zoznam želaní je prázdny. Pozrite sa na naše produkty a vyberte tie najlepšie, ktoré podporujú vaše zdravie.

Zimný spánok nechajte medveďom – oživte svoju myseľ aj v zime

Zimný spánok nechajte medveďom – oživte svoju myseľ aj v zime
Zimné obdobie sa tradične spája s upokojovaním. Väčšina živočíšnych druhov spomaľuje svoju aktivitu a niektoré dokonca zaspia. Aj človek by mal oproti hektickej aktivite v lete výrazne ubrať. Stav pokoja má však k spánku skutočne ďaleko. Zima je pre človeka obdobím bilancovania. Svoju pozornosť prenáša z vonkajšieho prostredia do vnútorného. Mozog začína hrať svoju hlavnú úlohu. Ako ho podporiť?
 

Manažér nášho tela

Mozog je základnou riadiacou jednotkou ľudského tela. Ovplyvňuje nielen fyzické pochody, ale aj naše duševné prostredie. Jeho jednotlivé časti plnia rôzne funkcie. Niektoré časti sú zamerané „von“ a majú za úlohu spracovať informácie o vonkajšom prostredí prijaté cez naše zmysly. Druhá skupina je zameraná „dovnútra“ a jej hlavným poslaním je zabezpečenie správnej funkcie orgánov. Jednotlivé časti medzi sebou živo komunikujú.
 

Keď mozog volá o pomoc

Zatiaľ čo niektoré mozgové schopnosti môžeme ovplyvniť málo alebo vôbec, iné môžeme ovplyvniť pomerne výrazne. Medzi tie, na ktoré máme určitý vplyv, patrí schopnosť učiť sa, krátkodobá i dlhodobá pamäť a schopnosť sústrediť sa. Pokiaľ sa cítite unavení, zabúdate, nemáte nápady, ťažko hľadáte riešenia, máte problémy s rozhodovaním, vnímate u seba podráždenosť, výkyvy nálad, prípadne naoko bezdôvodne prepadnete negativizmu, váš mozog vám posiela správu, že potrebuje, aby ste ho podporili.
 

Potrava pre mozog

Medzi látky, ktoré mozgu „chutia“, patria predovšetkým Omega-3 (najmä jej zložky DHA a EPA) a omega-6 mastné kyseliny. Omega-3 patrí medzi esenciálne mastné kyseliny, ktoré si organizmus nevie vyrobiť sám. Je preto dôležité, aby sme ich svojmu telu dodali prostredníctvom stravy (tučné morské ryby, avokádo, ľanové semienka, orechy či morské riasy) alebo formou výživových doplnkov. Pokiaľ si chceme udržať optimálnu funkciu mozgu, treba omega-3 dodávať v určitej dennej dávke. Ak nejeme dostatok rýb, dá sa zabezpečiť práve kvalitnými výživovými doplnkami.
 

Sudoku aj dýchanie mozog vyladia

Stravou však „potrava“ nekončí. Aby mozog fungoval optimálne, potrebuje dostatok podnetov. Tým, že sa každý deň naučíte niečo nové, výrazne podporíte jeho funkciu. Ideálne je napríklad lúštenie krížoviek či sudoku, hranie šachu, čítanie. Bohužiaľ, sledovanie televízie mozog skôr vyčerpáva, pretože informácie prijímame pasívne, nie aktívne. Mozog potrebuje aj dostatok čerstvého vzduchu. Berte ho teda pravidelne na prechádzku. Pokiaľ mu chcete uľaviť, skúste sa sústrediť niekoľko minút na svoj dych. Mozog sa „vyčistí“ a vy môžete nájsť nové spojenia a riešenia.
 

Omega-3 pre mozog i telo

Omega-3 mastné kyseliny sú prínosné nielen pre správnu funkcionalitu mozgu, ale dokážu podporiť aj iné oblasti. Medzi tie zásadné patrí podpora normálnej funkcie srdca. Najmä osoby so zvýšeným rizikom možného výskytu kardiovaskulárnych chorôb môžu omega-3 zaradiť do aktívnej starostlivosti o udržanie dobrej kondície.
 
Späť na všetky články

To najlepšie z nášho magazínu