Zavolajte nám 0800 191 191
Váš zoznam je prázdny

Ako to funguje?

  • Nájdite na našich webových stránkach najvhodnejšie produkty pre seba a svojich blízkych
  • Pridajte ich do zoznamu želaní
  • Keď máte všetko, čo potrebujete v zozname želaní, prejdite na partnerský obchod, kde si môžete vybrať množstvo a dokončiť objednávku.

Váš zoznam želaní je prázdny. Pozrite sa na naše produkty a vyberte tie najlepšie, ktoré podporujú vaše zdravie.

Ako schudnúť v páse

Ako schudnúť v páse
Určite ste už niekedy začuli pojem „metabolický syndróm“. Neoznačuje jednu konkrétnu chorobu, ale niekoľko rôznych porúch či ochorení, ktoré spolu určitým spôsobom súvisia a spoločne predstavujú veľké riziko pre naše zdravie. Patrí medzi ne vysoký krvný tlak, zvýšená hladina „zlého“ (LDL) cholesterolu, cukrovka alebo tzv. inzulínová rezistencia (nízka citlivosť buniek na inzulín) a v neposlednom rade obezita typu jablko, pri ktorej sa nadbytočný tuk ukladá v oblasti okolo pása. Vo všeobecnosti platí, že metabolickým syndrómom sú oveľa viac ohrození muži, ktorí majú v páse viac než 102 cm a ženy s pásom nad 88 cm. Schválne, zoberte si na pomoc krajčírsky meter a premerajte sa.



 

Vynechajte fast food, „éčka“ a bublinky

Výsledok vás nepotešil? Potom je načase urobiť niečo so svojou životosprávou – odľahčiť jedálny lístok, zaradiť pravidelný pohyb, ale aj odpočinok. Začnite napríklad tým, že vynecháte sladké limonády a bublinkové nápoje a zaradíte väčšie množstvo čistej pramenitej vody. Obmedzte pečivo z bielej múky a jedzte viac celozrnných výrobkov, ktoré sú bohatým zdrojom vlákniny. Tú nájdete aj v ovocí a zelenine, strukovinách, orechoch, semienkach či ovsených vločkách. Z jedálneho lístka treba vylúčiť výrobky, ktoré obsahujú rôzne syntetické prídavné látky – telo ich totiž nedokáže identifikovať a posiela ich rovno do tukových zásob. Ak túžite po plochom brušku a štíhlom páse, zabudnite na tučné smažené jedlá (fast food a pod.). Tuky však organizmus potrebuje, tak mu ich doprajte, ale len tie zdravé, ktoré obsahujú napríklad orechy, za studena lisované rastlinné oleje či morské ryby.


 

Prestaňte sa zbytočne stresovať

Zakaždým, keď ste v strese, začínajú nadobličky produkovať hormón kortizol, ktorý okrem iného pomáha uvoľňovať cukor do krvi a vy tak získavate energiu potrebnú „na boj alebo útek“. Pokiaľ však tento cukor nevyužijete (a úprimne, koľkokrát ste už vzali nohy na plecia pri hádke so šéfom, alebo ste dokonca použili päste?), premení sa na tuk a telo si ho uloží. Pri chudnutí brucha je teda veľmi dôležité vyhýbať sa zbytočnému stresu a pravidelne odpočívať. Stručne povedané, menej stresu rovná sa štíhlejšie bruško. 



 

Skúste hula-hup a domáce cvičenie

Veľkú rolu hrá aj pohyb, bez ktorého to skrátka nepôjde, či sa vám to páči, alebo nie. Vyberte si aktivitu, ktorá vás bude baviť a tej sa snažte venovať aspoň 5-krát týždenne najmenej 30 minút. Možností je veľa: prechádzky, nordic walking, plávanie, behanie, jazda na bicykli. Alebo si požičajte od dcéry obruč a spomeňte si na svoje detské roky... K tomu si môžete každý deň pridať osvedčené cviky, ktoré sú pre bruško ako stvorené a zvládne ich aj úplný začiatočník.

1. Ľahnite si na chrbát a spevnite brucho (pupok tlačte k chrbtici a bedrá do podložky). Zdvihnite nohy tak, aby medzi stehnami a bruchom bol pravý uhol. Pokiaľ nezvládnete mať nohy natiahnuté, ľahko ich pokrčte. S nádychom spúšťajte nohy pomaly dolu, ale tak, aby ste cítili iba brušné svaly a nie chrbát. S výdychom dvíhajte nohy hore. Aspoň 15-krát opakujte.

2. Ľahnite si na zem a zatiahnite brucho. Nohy majte zdvihnuté a ľahko pokrčené. Potom mierne podvihnite panvu a s výdychom ju otočte smerom doprava. S nádychom sa vráťte späť do východiskovej pozície a s výdychom urobte to isté doľava. Opakujte 10-krát na každú stranu.
 
 
 
 
Späť na všetky články

To najlepšie z nášho magazínu

15 minút denne pre vaše ruky

Uverejnené: 10 19 2017

Chcete mať pevnú figúru a dobre tvarované ruky, ale posilňovňa vás neláka a čas s vami nespolupracuje? Máme pre vás päť trikov, ako na ruky s tak...

Čítajte viac