Zavolajte nám 0800 191 191
Váš zoznam je prázdny

Ako to funguje?

  • Nájdite na našich webových stránkach najvhodnejšie produkty pre seba a svojich blízkych
  • Pridajte ich do zoznamu želaní
  • Keď máte všetko, čo potrebujete v zozname želaní, prejdite na partnerský obchod, kde si môžete vybrať množstvo a dokončiť objednávku.

Váš zoznam želaní je prázdny. Pozrite sa na naše produkty a vyberte tie najlepšie, ktoré podporujú vaše zdravie.

Hrozí vám cukrovka? Cukor v krvi môžete regulovať i vhodnou stravou

Téma:
Hrozí vám cukrovka? Cukor v krvi môžete regulovať i vhodnou stravou
Diabetes patrí v dnešnej dobe medzi najrozšírenejšie metabolické ochorenia a počet pacientov stále stúpa. Len v ČR žije teraz takmer milión diabetikov. Zákernosť tejto choroby, o ktorej sa hovorí ako o epidémii tretieho tisícročia, spočíva nielen v tom, že nebolí, takže existuje stále mnoho ľudí, ktorí doteraz žijú v príjemnej nevedomosti, ale hlavne v pridružených ochoreniach, ktoré ohrozujú predovšetkým obličky a srdce. Ako sa tomuto nebezpečenstvu vyhnúť? Na udržanie optimálnej hladiny krvného cukru je dôležitý pohyb, pravidelnosť v jedle a pestrý vyvážený jedálniček, v ktorom by nemali chýbať potraviny, ktoré pomáhajú znižovať hladinu glykémie.

Za vznikom prediabetes, ktorý je predzvesťou samotnej cukrovky, stojí dlhodobo zvýšená hladina cukru v krvi (hyperglykémia). Tú však možno pomerne dobre ovplyvniť práve stravou. Konzumácia niektorých potravín totiž dokáže hladinu krvného cukru poriadne rozkolísať a pankreas má potom plné ruky práce, aby vyplavil do krvi dostatok inzulínu. Nehovoriac o tom, že ide o akési „perpetuum mobile“ – organizmus začne čoskoro túžiť po ďalšom podobnom hlte a všetko sa opakuje. A potom znovu a znovu… Riešenie však existuje. Stačí, keď do jedálnička zaradíte potraviny s nízkym glykemickým indexom – GI je hodnota, ktorá označuje rýchlosť vstrebávania cukru do krvi, pričom platí, že čím je vyšší, tým horšie pre vaše telo.
 

Zaraďte vlákninu a kvalitné bielkoviny

Medzi „vysokorýchlostné pochúťky“ patria nielen rôzne cukrovinky, ale i biele pečivo, hranolčeky, cestoviny s kečupom, rozvarená ryža, popcorn, cornflakes, pečené zemiaky, sladené nápoje atď. Ak si chcete udržať stabilnú hladinu cukru v krvi, vyhnite sa im širokým oblúkom. Naopak je vhodné zaradiť väčšie množstvo vlákniny, ktorá vás na dlhší čas dôkladne zasýti (tmavé pečivo, celozrnné cestoviny, produkty zo špaldovej múky, ovocie, zelenina, semienka, orechy, ovsené vločky). Glykemickú krivku udržíte v rovnováhe tiež konzumáciou kvalitných bielkovín (chudé mäso, ryby a morské plody, tvarohy, jogurty, vajcia, tvrdé a prírodné syry do 30 percent tuku v sušine, tofu, tempeh, seitan).
 

Cukor môže skrotiť i škorica alebo jablčný ocot

Máte radi škoricu? Jeden nula pre vás. Toto známe aromatické korenie totiž pomáha regulovať hladinu cukru v krvi, pretože zlepšuje citlivosť tkanív na inzulín. Že vám práve dvakrát nevonia? V takom prípade môžete využiť výživové doplnky s extraktom zo škorice a ďalšími látkami (ako je napríklad chróm), ktoré pomáhajú udržiavať normálnu hladinu cukru v krvi. Medzi tieto voľne dostupné prípravky patrí i výživový doplnok Dialevel, ktorý je možné kúpiť v lekárňach alebo v e-shope. K ďalším potravinám, ktoré dokážu v organizme spomaliť vyplavovanie glukózy do krvi, patria čaje typu oolong, zelený a čierny čaj a rovnako jablčný ocot (dajte si každý deň 2 polievkové lyžice rozmiešané v pohári s vodou).

 
Dialevel_60_BOX_SLO_3D_R_W14298-S-01-CZE-SLO.png
Späť na všetky články

To najlepšie z nášho magazínu