Zavolajte nám 0800 191 191
Váš zoznam je prázdny

Ako to funguje?

  • Nájdite na našich webových stránkach najvhodnejšie produkty pre seba a svojich blízkych
  • Pridajte ich do zoznamu želaní
  • Keď máte všetko, čo potrebujete v zozname želaní, prejdite na partnerský obchod, kde si môžete vybrať množstvo a dokončiť objednávku.

Váš zoznam želaní je prázdny. Pozrite sa na naše produkty a vyberte tie najlepšie, ktoré podporujú vaše zdravie.

5 krokov k lepšiemu sústredeniu

5 krokov k lepšiemu sústredeniu
Ste príliš nesústredení? Máte ťažkosti s koncentráciou? A ako nechcený bonus mizerný pocit z toho, že ste opäť nezvládli včas odovzdať zadané úlohy? Nelámte nad sebou palicu. Stačí zlepšiť svoje sústredenie a oslobodiť sa od vecí, ktoré vás rozptyľujú. Spočiatku to možno bude vyžadovať trochu cviku, ale zvládne to úplne každý. Tým si môžete byť istí.
 

1. Odpojte sa v duchu

Podľa vedcov sa človeku preženie hlavou asi päťdesiattisíc myšlienok za deň. Desivé číslo, ak uvážime, že väčšina z nich sa týka nepodstatných, často i vyložene negatívnych vecí. Hovoríte si, ako sa máte v takej „presile“ sústrediť? Ale vy predsa nie ste otrokmi svojich myšlienok. Nedovoľte im, aby vás ovládali. Ako? Tak, že sa odpojíte. Proste len seďte a sústreďte sa na svoj dych, či na nejaký konkrétny predmet, prípadne mantru, ktorú si môžete v duchu alebo šeptom opakovať. O chvíľu nastane jav, ktorý psychológovia označujú ako „vstúpenie do medzery“. Spočiatku to môže trvať zlomok sekundy, ale i tak to bezpečne spoznáte. Je to nádherný pocit, kedy nemyslíte na minulosť, ani na budúcnosť a ste úplne ponorení v prítomnom okamžiku – tu a teraz. Keď na vás znovu začnú dotierať myšlienky, celý proces zopakujte. A potom znovu a znovu. Tak dlho, ako budete chcieť. Ak budete trénovať denne, porastie i vaša schopnosť sústrediť sa a nebudú vás rušiť žiadne nežiaduce podnety.
 

2. Odpojte sa fyzicky

To znamená od internetu, ktorý vie naše sústredenie ničiť priamo majstrovským spôsobom. Možno teraz namietnete, že surfovanie na internete a vyhľadávanie rôznych dát je nevyhnutnou súčasťou vašej práce. To však ešte neznamená, že musíte mať otvorených niekoľko okien naraz a striedavo pracovať, rozprávať sa s priateľmi na Skype, prechádzať Instagram a uskutočňovať transakcie v internetovom bankovníctve. Je síce lákavé zvládať viac činností naraz, ale rozhodne nie efektívne. Ak potrebujete počítač pri svojej práci, načítajte si stránky s príslušnými materiálmi, stiahnite si ich na plochu a potom internet odpojte. Ani ženy nezvládajú multitasking, ako sa často hovorí. Vedecké výskumy potvrdzujú, že úplné sústredenie na jednu činnosť je omnoho efektívnejšie, než sa snažiť robiť viac vecí zároveň.
 

3. Nastavte si budík na 30 minút

Americký blogger Leo Babauta, autor bestsellerov v oblasti vlastného rozvoja, odporúča na lepšie sústredenie „efektívne polhodinky“. V praxi to znamená, že si nastavíte budík na 30 minút a naplno sa ponoríte do práce. Po zaznení alarmu vstanete a 5–10 minút si doprajete krátky relax. Čo budete robiť, je na vás. Môžete sa trochu pretiahnuť a zacvičiť si, vybehnúť von s odpadkovým košom, dať si malú porciu jedla… A potom sa budete opäť pol hodiny nerušene venovať práci. Priemerný človek totiž udrží najväčšiu pozornosť práve počas okolo 30 minút, hoci mnohí z nás nepretržite pracujú i podstatne dlhší čas. To však už nie je zďaleka tak efektívne, pretože nám postupne klesá energia a s tým i schopnosť sústrediť sa. Ak sa naučíte deliť činnosť na polhodinové aktívne bloky a odpočinkové pauzy, urobíte toho omnoho viac a rýchlejšie.
 

4. Upracte si na stole i v počítači

Nie je divu, že za preplneným stolom, na ktorom sa kopia šanóny a šálky s nedopitou kávou, nám to práve dvakrát nepáli. Všetky tieto prebytočné veci odvádzajú našu pozornosť nežiaducim smerom. Uložte ich
niekam, kde ich nebudete mať na očiach. Ideálne pracovisko obsahuje len to, čo nevyhnutne potrebujeme na svoju prácu. To sa ale netýka len samotného stola, ale i pracovnej plochy na vašom počítači. Chaos v uložených súboroch a desiatky zbytočných ikon znižuje mieru vášho sústredenia. Preto si všetko uložte a nepotrebné odstráňte, vrátane programov, ktoré nepoužívate.
 

5. Doplňte „železnú rezervu“

Zo školy si možno pamätáte, že železo podporuje tvorbu červených krviniek, ktoré sú súčasťou krvného farbiva hemoglobínu, a ten je zodpovedný za transport kyslíka k všetkým orgánom a bunkám. A kde je kyslík, tam je tiež energia. Že vám chýba železo, poznáte okrem iného podľa zvýšenej únavy a zhoršenej schopnosti sústrediť sa (k iným typickým príznakom patrí zimomravosť a nezdravo bledá pokožka, dýchavičnosť, bolesti hlavy, podráždenosť, sklony k depresívnym stavom, zápcha, nadúvanie, plynatosť, pocit celkovej slabosti, ale tiež vypadávanie vlasov, suché lámavé nechty alebo boľavé ústne kútiky).
Prirodzeným zdrojom železa sú hlavne potraviny živočíšneho pôvodu (predovšetkým mäso), ďalej strukoviny, obilniny, sušené ovocie alebo orechy – v tejto podobe sú pre náš organizmus horšie vstrebávateľné. Inou možnosťou, ako doplniť železo, sú kvalitné výživové doplnky obsahujúce dobre vstrebávateľné železo z organického zdroja obohatené o komplex vitamínov a minerálov potrebných na tvorbu krvi, energie a podporu kognitívnych funkcií (vitamín C, E, B12, kyselina listová, horčík). Kúpite ich voľne v lekárni alebo v e-shopoch.
 
Iron-20mg-COMPLEX_30-_BOX_SLO_3D_R_W14526-S-01-CZE-SLO-(1).PNG
Späť na všetky články

To najlepšie z nášho magazínu