Zavolajte nám 0800 191 191
Váš zoznam je prázdny

Ako to funguje?

  • Nájdite na našich webových stránkach najvhodnejšie produkty pre seba a svojich blízkych
  • Pridajte ich do zoznamu želaní
  • Keď máte všetko, čo potrebujete v zozname želaní, prejdite na partnerský obchod, kde si môžete vybrať množstvo a dokončiť objednávku.

Váš zoznam želaní je prázdny. Pozrite sa na naše produkty a vyberte tie najlepšie, ktoré podporujú vaše zdravie.

Chýba vám energia? Možno vaše telo nevie potravu správne spracovať

Chýba vám energia? Možno vaše telo nevie potravu správne spracovať
Sú dni, kedy sa cítite ako telo bez duše? Kedy vám robí problém sústrediť sa, kedy ste bez nálady a unaví vás každá maličkosť? Tieto stavy môžu mať celý rad príčin, od stresu a nevyspania cez náročné fyzické aktivity až po nedostatok vitamínov, minerálov a ďalších živín, ktoré slúžia nášmu telu ako nevyhnutné palivo. Bez neho ide len „na výpary“, rovnako ako auto s vyprázdnenou nádržou...

Je teda jasné, že na to, aby sme mali potrebné množstvo energie, je potrebný pestrý vyvážený jedálniček, ktorý by mal obsahovať dostatok celozrnného pečiva, ovocia a zeleniny, zdravých tukov (rastlinné oleje, orechy, semienka) a kvalitných bielkovín (chudé mäso, ryby, vajcia, strukoviny, quinoa, amarant, pohanka, ovsené vločky, tofu, polotučné tvarohy a biele jogurty, kefíry, syry typu cottage, mozzarella atď.).
 

Kofeín a cukor to nespasia

Mnohí z nás aj tak podliehajú mylnému dojmu, že energiu možno získať i omnoho ľahším a pohodlnejším spôsobom, než je kompletná úprava jedálnička. A tak sa dnes a denne dopujú šálkou tuhého espresa a rôznymi energetickými drinkami, prípadne sa snažia premôcť únavu nadmernou konzumáciou prevažne nezdravých sacharidov, ako sú sušienky, zákusky, biele pečivo, sladké džúsy, ale i veľké množstvo sladkého ovocia či rôzne medové pochúťky. Na to, že existuje omnoho lepší variant sacharidov (tmavé cestoviny, hnedá ryža, tmavý chlieb, batáty, dyne, ovsené vločky, šošovica, fazuľa, hrach, kešu, pohanka, datle), si v tej chvíli spomenie len málokto. Tým sa však dostávame do začarovaného kruhu prejedania, neodbytných chutí a následného priberania na váhe, čo nám na energii a chuti do života vôbec nepridá!
 

Úhlavný nepriateľ – stres

Strava plná cukrov a nezdravých tukov nemusí byť samozrejme jediným dôvodom toho, že sa životom vlečieme ako tieň. Nemilosrdným požieračom energie je tiež stres, ktorý sa dnes pomaly a isto stáva neoddeliteľnou súčasťou pracovného dňa. U mnohých ľudí ide už v podstate o „chronický neduh“ a zdravá strava v tomto prípade všetko nezachráni. Napriek tomu je šanca, ako znovu nastoliť vnútornú rovnováhu a získať späť stratenú vitalitu. Variantom sa môže stať zásobenie organizmu koenzýmom Q10 (nazývaným tiež ubichinón). Táto látka je dôležitou súčasťou bunkových mitochondrií, ktoré priamo v bunkách fungujú ako malé továrne na energiu a hrajú zásadnú rolu pri získavaní energie z prijímanej potravy.
 

Dodajte energiu už bunkám

O dôležitosti koenzýmu Q10 svedčí i fakt, že jeho výrazný pokles môže byť jedným z faktorov vzniku ochorení. Ľudské telo si ho dokáže získať čiastočne z potravy a čiastočne ho vie syntetizovať samo v pečeni. Prirodzenými zdrojmi koenzýmu Q10 sú mäso, vnútornosti, morské ryby, sója, celozrnné pečivo, orechy a zelenina ako brokolica a špenát. Vlastná produkcia Q10 je však obmedzená a klesá s pribúdajúcim vekom alebo chorobou. Podľa odborníkov je jeho hladina v organizme najvyššia vo veku 20–25 rokov a od tej doby sa postupne znižuje. Po štyridsiatke ho máme oproti pôvodnému množstvu zhruba o tretinu menej. Ako starneme, je teda úbytok Q10 stále rýchlejší, čo môže (a nemusí) byť príčinou vznikajúcej únavy a nedostatku energie. Riešením môžu byť výživové doplnky s obsahom vysoko kvalitného koenzýmu Q 10, ktoré sa dajú voľne kúpiť v lekárňach a v e-shopoch.
 
Späť na všetky články

To najlepšie z nášho magazínu