Zavolajte nám 0800 191 191
Váš zoznam je prázdny

Ako to funguje?

  • Nájdite na našich webových stránkach najvhodnejšie produkty pre seba a svojich blízkych
  • Pridajte ich do zoznamu želaní
  • Keď máte všetko, čo potrebujete v zozname želaní, prejdite na partnerský obchod, kde si môžete vybrať množstvo a dokončiť objednávku.

Váš zoznam želaní je prázdny. Pozrite sa na naše produkty a vyberte tie najlepšie, ktoré podporujú vaše zdravie.

Dajte si nohy na stôl

Dajte si nohy na stôl
Tohtoročné leto sa vydarilo nad očakávanie. Slniečko svieti do okien už od skorého rána a teploty sa cez deň veselo šplhajú nad tridsiatku. Má to však aj svoje tienisté stránky. Extrémne horúce dni znamenajú značnú záťaž pre náš obehový systém, čo má za následok aj tvorbu opuchov, ktoré často sprevádza únava a slabosť v nohách, pocit ťažoby a nepríjemné mravčenie. Inými slovami, po príchode z práce máme občas nohy riadne opuchnuté a už sa nemôžeme dočkať, až sa vyzujeme z topánok...

Zvláštny nepokoj, urputné kŕče v lýtkach, pálenie a tŕpnutie, bolesť pripomínajúca bodanie tisícov drobných ihličiek a pocit ťažkých unavených nôh, ktorý sa dostavuje najmä vo večerných hodinách a sťažuje zaspávanie – to sú ďalšie typické príznaky chronického žilového ochorenia, ktorým v dnešnej dobe trpí asi šesťdesiat percent populácie. Väčšina ľudí nad podobnými ťažkosťami iba mávne rukou. Aj na pohľad nevinné prejavy, ktoré sa často stratia spoločne s letom, však môžu byť prvým signálom varujúcim pred možným vznikom kŕčových žíl (čiže varixov). Rozhodne ich preto nepodceňujte. Naopak, zamerajte sa na rôzne preventívne opatrenia.
 

Tipy proti unaveným ťažkým nohám

  • Čo najčastejšie nohy ochladzujte. Sprchovanie studenou vodou podporuje cirkuláciu krvi a žilám veľmi osoží. Navyše je aj príjemné, pretože zmierňuje bolesť a pocit ťažoby. Najmä po dlhom a náročnom dni vaše nohy túto procedúru ocenia.
  • Ak je to len trochu možné, hýbte nohami pri všetkých príležitostiach. Pokiaľ v práci dlho stojíte či sedíte, robte si pravidelné prestávky a trochu sa pretiahnite. Choďte striedavo po špičkách a pätách, kníšte sa alebo robte pomalé krúživé pohyby členkami a chodidlami, napínajte prsty atď. To isté platí pri dlhých cestách vlakom, autobusom či lietadlom.
  • Vyvarujte sa priameho pôsobenia tepla, ktoré znižuje elasticitu žilových stien. Odpustite si horúce kúpele, saunu, parný kúpeľ, solárium, ale aj depiláciu horúcim voskom.
  • Zaraďte do jedálneho lístka väčšie množstvo vlákniny – zvýšenie žilového tlaku spôsobuje aj zápcha a nadváha. Najbohatším zdrojom vlákniny je celozrnné pečivo, knäckebrot, otruby, obilné vločky, celozrnný kuskus, ryža natural, strukoviny, orechy, ovocie a zelenina.
  • Dbajte na dostatočný pitný režim. Krv sa môže hromadiť v nohách aj v dôsledku dehydratácie.
  • Športujte – lýtka fungujú ako svalová pumpa, ktorá napomáha návratu krvi z nôh do srdca. Choďte si zaplávať, sadnite na bicykel alebo vyrazte na rezkú prechádzku.
  • Kedykoľvek je to možné, položte si nohy na pár minút do vyvýšenej polohy. Pozícia nôh nad úrovňou srdca podporí žilový návrat a výrazne uľaví boľavým a opuchnutým končatinám.
  • Podložte si zadnú časť matraca asi o 10 – 15 centimetrov a krátko po zaľahnutí si „zabicyklujte“.
  • Noste voľné oblečenie, ktoré vás nikde neškrtí, a podpätky vysoké maximálne 3 – 4 centimetre.
  • Vyskúšajte praktickú a užitočnú pomôcku, akou sú kompresné pančuchy. S ľahkými letnými sandálmi síce dvakrát neladia, ale keď ich zamaskujete voľnými nohavicami, nikto nič nezbadá.
  • Informujte sa v lekárni o kvalitných výživových doplnkoch s obsahom bylinných extraktov, ktoré môžu podporiť pevnosť cievnych stien (napríklad pagaštan konský, listnatec tŕnitý,pupočník ázijský) a prinášajú úľavu pri pocite ťažkých a unavených nôh. Voľne si ich môžete kúpiť buď vo forme tabliet, alebo masážneho gélu. Okrem lekární sa dajú zohnať aj v e-shope.

 
Späť na všetky články

To najlepšie z nášho magazínu